Volvon mallipäivitys – Parempi varustelu vakiona

KAUPALLINEN YHTEISTYÖ Volvo on julkaissut mallipäivityksen, jonka myötä useiden mallien vakiovarustelu paranee ja auton osto yksinkertaistuu.

Uuden auton ostoon liittyy usein melkoisesti valintoja. Auton merkki, malli ja käyttövoimakin ovat vielä selkeitä vaiheita, mutta niiden jälkeen edessä voi olla kymmeniä tai jopa satoja rivejä ja ruutuja lisävarusteita, joista osaan voi laittaa raksin ja osaan ei. Lisäksi yksi valinta saattaa estää toisen tai olla edellytys kolmannelle.

Moderneissa autoissa on ylipäätään paljon monipuolisia ja kehittyneitä toimintoja lisävarusteena. Jotta uudesta autosta tulisi mahdollisimman hyvä ja omiin tarpeisiin sopiva, pitää varusteisiin perehtyä kunnolla.

Volvon tuore mallipäivitys tuo apua ja selkeyttä tähän. Varustetasot  on nyt yksinkertaistettu kolmelle tasolle: Core, Plus ja Ultimate. Valittu taso määrittelee auton varustelun laajuuden. Varustelutason lisäksi autoon voi valita perinteiseen tapaan sisustuksen tyylin ja värisävyn, tiettyjä lisävarusteita ja ulkopuolen yksityiskohtia määrittelevän teeman sekä vanteet. Ulkopuolen teemat ovat kromatuilla yksityiskohdilla tehty Bright sekä kiiltävä, tumma Black.

Yksi hyvä varustelu – ja kaksi vielä parempaa

Core tarjoaa hyvän lähtötason autoiluun. Koko muun malliston tavoin myös XC40 Recharge -sähköautossa  on aina Android-käyttöjärjestelmä, joka mahdollistaa sovelluskaupan ja Google Maps -navigoinnin käytön.

Plus-varustelutaso tuo mukanaan varsinkin ajamisen avustimia, kuten mukautuvan vakionopeudensäätimen sekä Pilot Assist -toiminnon, joka kattaa muun muassa kaistavahdin.

Volvo XC40 Recharge -sähköauto on saanut istuinmateriaalivaihtoehdoksi tyylikkään villakangasverhoilun.

Korkeinta varustelutasoa hakevan valinta on Ultimate. Se on täysin varusteltu versio Volvosta ja se kattaa erityisesti mukavuustoimintoja, kuten panoraamakaton ja Harman Kardon Premium Sound -äänentoiston.

Mallipäivityksen ja varustelutasojen myötä itselle paras varustelu löytyy helposti ja nopeasti ja uuden auton osto on yksinkertaisempaa. Auton ostamista helpottaa sekin, että jo Core-lähtötaso on aiempaa vakiovarustelua korkeatasoisempi.

Parannuksia myös automalleihin

Volvo XC40 Recharge -sähköauton osalta mallipäivitys näkyy myös ulkoisesti. Auto on saanut keulalleen C40-mallista tutut uudenlaiset ajovalot, joiden myötä autossa on nyt pikseliajovalot vakiona. LED-tekniikkaan perustuvat ajovalot mahdollistavat ajovalon valokuvion dynaamisen muokkaamisen ajonopeuden, mutkien ja muun liikennetilanteen mukaan. Näin valot eivät häikäise vastaantulijoita, vaikka valaisevatkin omaa ajorataa aiempaa paremmin.

XC40 Recharge on saanut myös uusia istuinmateriaalivaihtoehtoja. Erityisen tyylikäs on vaalea villakangasverhoilu. Kaikki XC40 Recharge -mallipäivityksen sisustusvaihtoehdot ovat nahattomia. 

V60 Recharge -pistokehybridi on saanut uutena varusteena Android-käyttöjärjestelmän, eli siinä on Googlen palvelut vakiona. Mallipäivitys säilyttää V60 Rechargen erityisen mielenkiintoisen sähköistetyn voimalinjan, joka tarjoaa nelivedolla tehoa jopa 455 hevosvoimaa, samalla kun WLTP-luokitellut CO2 päästöt ovat vain 19 grammaa kilometrillä.

Voit vertailla eri varustelutasoja ja niiden yksityiskohtia helposti Volvon www-sivuilla, osoitteessa volvocars.com/fi


Volvo mallipäivityksen kolme varustelutasoa

  • Mallipäivitys parantaa vakiovarustelua.
  • Kolme varustelutasoa: Core, Plus ja Ultimate
  • Suurin osa varusteista määräytyy varustelutason mukaan
  • Lisäksi valintana ovat auton ulkopuolen teema, Bright tai Dark, sekä auton sisäverhoilu vaihtoehdot.

Mallipäivityksen mallit ja uutuudet

  • Volvo XC40: Päivitetty keulan muotoilua kaikissa malleissa ja tuotu pikseliajovalot (ei lataushybridi). Lisäksi uutena vaihtoehtona villakangasverhoilu täysin sähkökäyttöiseen Recharge-malliin.
  • Volvo V60 ja S60: Pakoputkien ja keulan muotoilun päivityksiä.
  • Android-järjestelmä ja Googlen palvelut ovat tulleet S60-, V60-, V60 Cross Country- ja XC90-malleihin.

Artikkeli on toteutettu kaupallisessa yhteistyössä Volvon kanssa.

Teksti ja kuvat: Tuomas Sauliala


Kirjoittaja on sähkötekniikan, viestinnän ja markkinoinnin ammattilainen, joka on kirjoittanut sähköautoista ja niiden latausjärjestelmistä sekä ajoneuvojen ohjelmistoista vuodesta 2013 alkaen.